2.3.47.2, 2017-10-10 18:26:25

Car-Net FAQ.

Guide & Inform.

Vind antwoorden op de meest gestelde vragen over Volkswagen Car-Net Guide & Inform.

Welke kosten kan ik verwachten?

De eerste drie gebruiksjaren zijn gratis voor de oorspronkelijke koper van het voertuig. De diensten kunnen zonder verdere verplichtingen worden gebruikt, mits de klant zich binnen 90 dagen na aankoop van het voertuig als oorspronkelijke eigenaar registreert. Na deze periode kan het gebruik van de diensten verlengd worden tegen een bijdrage van 79,00 euro per jaar. Om de diensten te kunnen gebruiken is internettoegang via een mobiel netwerk vereist, waarvoor extra kosten kunnen ontstaan ​​voor gegevensoverdracht (vooral in het buitenland). Neem vooraf contact op met uw mobielnetwerkprovider om te vragen of uw mobieletelefooncontract afspraken omvat met betrekking tot dataverbruik. Volkswagen beveelt een formule met dataforfait aan. Het contract is altijd gebonden aan het voertuig, wat betekent dat als een contracthouder zijn voertuig binnen de contractperiode verkoopt, de nieuwe eigenaar de dienstverlening gedurende de resterende periode kan gebruiken.

Moet ik een apart contract afsluiten voor de diensten?

Ja, voor Guide & Inform is een apart contract nodig, afgesloten tijdens het registratieproces op het Car-Net-klantenportaal. De diensten zijn gedurende drie jaar gratis voor de oorspronkelijke eigenaar van het voertuig. Het contract is altijd gebonden aan het voertuig, wat betekent dat als een contracthouder zijn voertuig binnen de contractperiode verkoopt, de nieuwe eigenaar de dienstverlening gedurende de resterende periode kan gebruiken.

Hoe configureer ik mijn voertuig om de diensten te kunnen bestellen/gebruiken?

Om de Guide & Inform-diensten te kunnen gebruiken moet minstens een van de navigatiesystemen (Discover Media of Discover Media Plus) worden besteld. U kunt uw smartphone gebruiken als hotspot voor het voertuig via draadloos internet, de optionele extra multimediadiensten 'draadloze internettoegang' selecteren of een internetverbinding maken met een UMTS-stick. De UMTS-stick en de optionele extra multimediadiensten 'draadloze internettoegang' vereisen allebei een simkaart, gekocht bij een mobielnetwerkprovider, om een ​​internetverbinding te kunnen maken.

Welke internetverbinding gebruikt het voertuig?

Er zijn verschillende manieren om een internetverbinding te maken via het voertuig:

1. U kunt uw mobiele telefoon via draadloos internet aansluiten op het navigatiesysteem. Daarvoor moet uw surfklare mobiele telefoon in staat zijn om een ​​gepersonaliseerde draadloze hotspot te creëren. Het navigatiesysteem moet dan gekoppeld worden aan de hotspot.

2. U kunt een UMTS-stick met geïntegreerde simkaart (met datatarief) in de USB-poort steken. De simkaart voor de UMTS-stick moet aangeschaft zijn bij een mobielnetwerkprovider.

Zijn deze diensten beschikbaar in alle Europese landen?

Nee, van land tot land zijn er verschillen en gedeeltelijke beperkingen. Meer gedetailleerde informatie vindt u in de lijst met beschikbare diensten op onze homepage: Link naar uw lokale Car-Net-pagina

Hoe kan ik controleren of mijn huidige mobiele telefoon compatibel is met Car-Net?

Uw mobiele telefoon is compatibel met Car-Net als hij in staat is om een ​​persoonlijke draadloze hotspot te creëren. Om na te gaan of uw mobiele telefoon deze functie bezit, raadpleeg de gebruiksaanwijzing of neem contact op met de fabrikant.

Kan ik de diensten bestellen voor elk model van Volkswagen Commercial Vehicles?

Nee, Car-Net-diensten zijn momenteel alleen beschikbaar voor bepaalde modellen. De ondersteunde modellen van Volkswagen Commercial Vehicles en de beschikbare dienstenpakketten kunt u bekijken op Link naar uw lokale Car-Net pagina

Kan ik de Car-Net-diensten afzonderlijk bestellen?

Nee, de diensten zijn alleen beschikbaar als pakket.

Is het mogelijk dat de diensten niet werken, ook al zijn alle vereisten vervuld?

In theorie is dat mogelijk, om verschillende, vaak tijdelijke redenen, zoals het gebrek aan een netwerkverbinding tijdens het rijden in een tunnel of onderdoorgang of storingen in het netwerk van de gsm-provider. Controleer of

  • u geregistreerd bent voor het gebruik van de diensten op het Car-Net-klantenportaal,
  • u uw voertuig hebt toegevoegd aan uw klantenaccount op het Car-Net-klantenportaal en
  • de looptijd van het contract nog niet verstreken is.

Houd er rekening mee dat onze servers die verantwoordelijk zijn voor het leveren van de dienst, regelmatig onderhouden worden. Dit gebeurt normaal gesproken 's nachts. Gedurende het onderhoud zijn de diensten helaas voor een korte periode niet beschikbaar.

Kan de kwaliteit van de dataoverdracht variëren afhankelijk van de locatie?

Ja, dat kan. Afhankelijk van de locatie varieert de kwaliteit van het netwerk/de internetverbinding, en dus ook de overdrachtssnelheid. Het bereik van het gsm-netwerk kan soms aanzienlijk verschillen naargelang van de regio en de mobielnetwerkprovider. Meer informatie over de standaarden en het bereik van uw mobiele netwerk vindt u bij uw mobielnetwerkprovider. Ook andere factoren kunnen een grote invloed hebben. In ondergrondse parkeergarages of tunnels is de verbinding soms van slechte kwaliteit of onbestaande.

Welke gegevens worden verzameld en opgeslagen in verband met het gebruik van Car-Net-diensten?

In verband met het gebruik van Car-Net-diensten verzamelt, verwerkt en bewaart Volkswagen AG uitsluitend gegevens voor zover dat nodig is voor het contentgerelateerde ontwerp en gebruik van de diensten. De diensten* worden hieronder toegelicht. In sommige gevallen kan Volkswagen AG een derde partij inschakelen om de diensten uit te voeren. Daartoe worden de hieronder beschreven gegevens overgedragen aan de ingeschakelde derden. Volkswagen AG verstrekt geen klantinformatie (zoals naam en adres) of het voertuigidentificatienummer (chassisnummer) aan derden.

Online POI-zoekfunctie

Voor de online POI-zoekfunctie worden de coördinaten van de geselecteerde positie, de zoekradius en de geselecteerde taal van het voertuig doorgestuurd naar Volkswagen AG, en vervolgens naar een zoekdienst in opdracht van Volkswagen AG.

Online verkeersinformatie

Online verkeersinformatie geeft de meest recente verkeerssituatie weer op het navigatiesysteem. Deze informatie wordt geleverd door een verkeersdienst in opdracht van Volkswagen AG. Tijdens het bijwerken van de verkeersinformatie stuurt het voertuig informatie over de coördinaten, rijrichting, snelheid, temperatuur, regenval, datum en IP-adres door naar de verkeersdienst.

Bestemmingsinvoer

De door de gebruiker verzamelde POI's in het Car-Net-klantenportaal worden door Volkswagen AG ter beschikking gesteld via het voertuig. Ze worden opgeslagen totdat ze door de gebruiker in het Car-Net-klantenportaal zijn verwijderd. Wanneer de gebruiker naar POI's zoekt op de Car-Net-klantenportaalkaart, wordt deze aanvraag doorgestuurd naar een kaartdienst in opdracht van Volkswagen AG.

Persoonlijke POI

Er worden geen gegevens doorgestuurd naar derden bij het importeren van een gepersonaliseerde favorietenlijst in het Car-Net-klantenportaal.

Weer

Weersverwachtingen voor de actuele locatie van de auto, de navigatiebestemming of een geselecteerde locatie worden geleverd door een weerdienst in opdracht van Volkswagen AG. Voor deze aanvraag stuurt het voertuig de coördinaten van de geselecteerde locatie, samen met de instellingen voor taal en meeteenheden, door naar Volkswagen AG. Vervolgens wordt de informatie doorgestuurd naar de weerdienst.

Nieuws

De gebruiker kan zich op nieuwskanalen abonneren in het Car-Net-klantenportaal, en later toegang krijgen in het voertuig. De gebruiker kan newsfeeds en nieuwscategorieën kiezen. Wanneer het nieuws wordt geraadpleegd in het voertuig, wordt de geconfigureerde selectie van de gebruiker doorgestuurd naar de geselecteerde newsfeedproviders.

Voertuiggezondheidsrapport

Voertuiggezondheidsrapporten worden door de gebruiker aangevraagd via het Car-Net-klantenportaal, en geleverd door het voertuig. Ze kunnen door de gebruiker worden verwijderd.

* De feitelijke beschikbaarheid van afzonderlijke diensten hangt af van het voertuigmodel en de gekozen uitrusting. Status: 26 augustus 2014

Wat is de scope van de afzonderlijke diensten?

Online POI-zoekfunctie

Deze service helpt om zoekopdrachten voor POI's te verbeteren via een GoogleTM-onlineaanvraag met aanzienlijk meer up-to-date informatie. Alle relevante POI's in de zoekradius worden weergegeven in een duidelijke lijst. Deze service biedt gedetailleerde informatie over de bestemming, zoals de actuele afstand en het adres, waarbij het resultaat, een contacttelefoonnummer of de optie om de navigatie naar de bestemming te starten kunnen worden opgeslagen.

Online verkeersinformatie

De meest recente verkeersinformatie biedt bestuurders een uitstekend overzicht, waardoor ze hun route dynamisch kunnen aanpassen. De dienst levert bijna in real time actuele informatie over de verkeerssituatie, ongevallen, wegwerkzaamheden, files en filevermindering. Verkeersgegevens worden weergegeven op een grafisch scherm met gekleurde achtergrond. Hierop kan gedetailleerde informatie - samen met de verwachte vertraging - worden weergegeven. Verkeersberichten zorgen voor geactiveerde, dynamische routegeleiding, zodat eventueel een optimale alternatieve route kan worden berekend.

Bestemmingsinvoer

Gebruikers kunnen individuele POI's selecteren via het Car-Net-klantenportaal, en doorsturen naar het navigatiesysteem. Individuele POI's kunnen bijvoorbeeld de adressen van vrienden, zakenpartners of favoriete restaurants omvatten. POI's kunnen worden ingesteld door het adres in te voeren, de resultaten van de geïntegreerde GoogleTM-adreszoekfunctie op te slaan of een gewenste coördinaat op de geïntegreerde GoogleTM-kaart te selecteren.

Persoonlijke POI

Met deze dienst kunnen gebruikers gepersonaliseerde POI-favorietenlijsten creëren via het Car-Net-klantenportaal en doorsturen naar het navigatiesysteem. Favorietenlijsten kunnen omvatten: lokale gevaarlijke punten, restaurantketens, tankstations, excursiebestemmingen, enz. Ze kunnen worden gecreëerd met behulp van internetbronnen of verzamelingen van specialebestemmingenlijsten op uw computer. Deze lijsten kunnen worden geüpload in het Car-Net-klantenportaal en vervolgens doorgestuurd naar het voertuig .

Weer

Actuele weersinformatie wordt weergegeven op het navigatiesysteem. De dienst levert informatie over het actuele weer op de bestemmingsplaats, met gedetailleerde weerberichten of een voorspelling voor meerdere dagen. Bovendien kan de dienst ook weerberichten voor geselecteerde locaties weergeven op een kaart, weerswaarschuwingen opnemen in een weerbericht en een actuele buienradar weergeven.

Nieuws

Nieuwskanalen waarop de gebruiker zich vooraf heeft geabonneerd via het Car-Net-klantenportaal, worden weergegeven in het navigatiesysteem. Newsfeeds (RSS-feeds) kunnen worden ingevoerd en geselecteerd op het Car-Net-klantenportaal of apart geïmporteerd van andere providers, voordat ze naar het voertuig worden doorgestuurd.

Voertuiggezondheidsrapport

Gegevens over het voertuiggebruik (zoals het volgende onderhoud of waarschuwingen op het instrumentenbord) zijn te vinden op het Car-Net-klantenportaal. U kunt gedetailleerde voertuiggezondheidsrapporten in het Car-Net-klantenportaal verzamelen en beheren (archiveren). Een voertuiggezondheidsrapport bevat allerlei informatie, zoals foutmeldingen van de motor, het lichtsysteem en stuurprogramma's (soortgelijke waarschuwingsberichten op het instrumentenbord, zoals in het logboek van het voertuig). Informatie over de foutmeldingen kan ook bekeken worden.

Brandstofinformatie

Naast de bestemmingscoördinaten voor het navigatiesysteem zijn andere gegevens beschikbaar, zoals de actuele brandstofprijzen bij tankstations in de omgeving. Het brandstoftype van het voertuig wordt automatisch geïdentificeerd en weergegeven. Het tankstation, de afstand, de richting en de actuele prijzen worden vermeld. Bovendien kan het geselecteerde tankstation worden ingevoerd en opgeslagen als bestemming in het routegeleidingssysteem, en telefonisch gecontacteerd. U ontvangt ook de meest recente prijsaanpassingen, en de prijzen voor andere brandstoftypen.

Parkeerinfo

Deze service toont u alle parkeerplaatsen, zowel openbaar als privé. Het totale aantal parkeerplaatsen en het aantal vrije plaatsen worden weergegeven. Bovendien wordt alle andere beschikbare informatie vermeld, zoals afstand, openingstijden en prijzen.

Waaraan moet ik aandacht besteden wanneer ik mijn Car-Net-compatibele voertuig verkoop?

Het contract voor mobiele onlinediensten is gekoppeld aan het specifieke Car-Net-compatibele voertuig en wordt dus overgedragen aan de nieuwe eigenaar indien de auto wordt verkocht of van eigenaar verandert. Het kan niet worden overgedragen aan een ander Car-Net-compatibel voertuig. Bij de verkoop of een andere permanente eigendomsoverdracht van het Car-Net-compatibele voertuig aan een derde, moet u eerst

  • uw persoonlijke, in het navigatiesysteem opgeslagen gegevens verwijderen,
  • uw hardware (simkaart/Volkswagen CarStick) uit het Car-Net-compatibele voertuig verwijderen,
  • en het Car-Net-compatibele voertuig van uw gebruikersaccount op het Car-Net-klantenportaal (Link naar Car-Net-klantenportaal in uw lokale taal) verwijderen.
In het overzicht wordt één functiegebied in geel weergegeven, hoewel de meeste functionele groepen groen zijn. Waarom?

De statusindicator in het overzicht komt altijd overeen met elke functionele groep in een functiegebied. Zodra ook maar één functionele groep in geel of rood wordt weergegeven, is dit van invloed op de status van het hele functiegebied. Dit helpt u bij het identificeren van fouten vanaf de startpagina van het rapport.

Kan ik het rapport downloaden op mijn eigen computer?

Ja, elk rapport kan als pdf gedownload worden.

Kan ik het rapport afdrukken?

Ja, het is mogelijk om elk rapport af te drukken door op de knop 'Afdrukken' te duwen.

Moet ik mij houden aan de informatie in de kop en de aanbevelingen in de berichtregel?

Dit is een aanbeveling, geen instructie. Let op de informatie in uw logboek. Directe berichten in het voertuig en aanbevelingen uit het logboek zijn de primaire media. We raden u echter aan om de berichten en de aanbevelingen te volgen, vooral bij ernstige systeemfouten, om te voorkomen dat uw voertuig grotere schade oploopt. Houd er rekening mee dat u door fouten te negeren uzelf en uw passagiers in gevaar kunt brengen.

Kan ik alleen het meest recente rapport zien?

Nee, elk rapport wordt gearchiveerd en opgeslagen gedurende 24 maanden. De opslagcapaciteit is beperkt tot 50 voertuiggezondheidsrapporten.

Verstuurt mijn voertuig altijd de meest recente gegevens?

Nee. De gegevens worden pas na het stilleggen van de motor naar het Car-Net-klantenportaal doorgestuurd, mits er op dat moment een mobielenetwerkverbinding is. Als u bijvoorbeeld gedurende vijf dagen uw voertuig niet hebt gestart, dan zijn deze gegevens ook vijf dagen oud. Let altijd op de informatie in de gebruiksaanwijzing en de berichten op het instrumentenbord van uw voertuig.

Welke informatie bevat het rapport?

Naast voertuiggegevens (zoals chassisnummer en kilometerstand) bevat het voertuiggezondheidsrapport de specifieke status van de waarschuwingslampjes in het instrumentenbord (een selectie, bijv. 'een lamp is defect') en informatie over het volgende onderhoud op het moment van de creatie van het rapport.

Hoe kom ik aan het rapport?

Door het manueel aan te vragen via het Car-Net-klantenportaal. U kunt het op elk moment op uw persoonlijke account bekijken. Hiervoor moet u succesvol geregistreerd zijn voor het Car-Net-klantenportaal en moet uw smartphone verbonden zijn met uw voertuig of met een simkaart in uw voertuig, zodat er een netwerkverbinding is. Alle nodige gegevens kunnen vervolgens worden bepaald voor de creatie van het rapport.

Is het mogelijk om naar een gekozen tankstation te navigeren?

Ja, wanneer u een tankstation selecteert uit de lijst, worden de adresgegevens automatisch de bestemming in het navigatiesysteem.

Welke informatie krijg ik van de server?

U krijgt de actuele prijzen en de locatie.

Welke brandstoftypes worden weergegeven?

Alle informatie die door een tankstation wordt geleverd, wordt weergegeven. Dit betekent dat naast de gebruikelijke brandstoftypes, zoals diesel, super en super E10, ook andere brandstoftypes, zoals aardgas of speciale diesels (bijv. Shell V-Power), vermeld kunnen worden.

Hoe up-to-date zijn de prijzen?

De prijzen worden vrijwel in real time aangeboden.

Hoe werkt de zoekfunctie?

De zoekopdracht kan manueel door de bestuurder worden geactiveerd, of automatisch als het brandstofpeil onder een bepaald niveau zakt.

Hoe verschilt de dienst Persoonlijke POI van Bestemmingsinvoer?

De dienst Bestemmingsinvoer gebruikt alleen expliciet bestemmingsadressen die vooraf werden ingevoerd en weergegeven op de kaart op het Car-Net-klantenportaal. Deze procedure is vergelijkbaar met het selecteren van een bestemmingsadres op een klassiek navigatiesysteem. Het voordeel hier is dat u uw bestemmingen in alle comfort kunt selecteren en invoeren op uw computer. De dienst Persoonlijke POI werkt daarentegen uitsluitend op basis van lijsten. Hierbij worden dus altijd volledige lijsten van adresgegevens naar het voertuig gestuurd. U kunt deze lijsten zelf samenstellen of downloaden van talrijke portalen.

Welke informatie ontvang ik over de geselecteerde bestemming?

De bestemmingen bevatten een naam en het adres, evenals de coördinaten voor de interne verwerking in het systeem (als het adres duidelijk gerubriceerd kon worden op het Car-Net-klantenportaal).

Welke voordelen biedt deze dienst mij?

Hiermee kunt u specifieke navigatiegegevens en adressen van uw computer naar het voertuig sturen voordat u vertrekt. U kunt voor uw vertrek, vanuit uw luie zetel thuis, de exacte adressen van bezienswaardigheden (zoals de Brandenburger Tor), uw hotel of restaurants in de buurt, opzoeken en naar uw voertuig sturen.

Hoe specificeer ik een online bestemming in het Car-Net-klantenportaal, en hoe stuur ik dit naar mijn auto?

In het gedeelte Bestemmingsinvoer in het Car-Net-klantenportaal kunt u naar een bestemming zoeken door vrije tekst of een specifiek adres in te voeren. Van de weergegeven hits kunt u één of meer bestemmingen opslaan door op de knop 'Opslaan' te klikken. Daarna stuurt u alle bestemmingen naar uw voertuig door op de knop met het overeenkomstige symbool (voertuig met pijl) te klikken. Als u de bestemming rechtstreeks van de resultatenlijst naar het voertuig wilt sturen, kunt u dat doen door op dezelfde knop te klikken. De verzonden bestemming wordt tegelijkertijd opgeslagen in het Car-Net-klantenportaal. De volgende keer dat u uw voertuig start en verbinding maakt met een mobiel netwerk, wordt de verzonden bestemming automatisch gedownload en beschikbaar gemaakt voor gebruik.

Hoeveel bestemmingen kan ik in het voertuig opslaan?

In het voertuig zijn 500 opslagruimten beschikbaar. Deze worden echter niet alleen gebruikt voor navigatie en online bestemmingen, maar ook voor telefooncontacten.

Hoe verschilt dit van de POI's die zijn opgeslagen in Discover Media en Discover Media Plus (zonder Car-Net)?

De POI-zoekopdracht vindt op dezelfde manier plaats als een GoogleTM-zoekopdracht op het internet. Dit zorgt ervoor dat het zoekresultaat up-to-date is en dat er meer resultaten kunnen worden weergegeven.

Kan ik mijn eigen POI's importeren?

Helaas is dit niet mogelijk met de Online POI-zoekfunctie. Met de dienst Bestemmingsinvoer kunt u thuis wel speciale bestemmingen opzoeken en dan vanuit uw luie zetel doorsturen naar uw voertuig.

Hoeveel POI's kan ik opslaan?

De bestemmingsopslag wordt gebruikt voor twee diensten: voor 'on-board' bestemmingen (gevonden via een Google™ POI-zoekopdracht in het voertuig) en voor bestemmingen van de bestemmingsimvoer (thuis via het Car-Net-klantenportaal). Discover Media en Discover Media Plus hebben beide een geheugencapaciteit van maximaal 100 items.

Welke informatie ontvang ik over de POI's?

Afhankelijk van de speciale bestemming worden naast het adres en de actuele afstand ook de openingstijden en het telefoonnummer weergegeven, indien deze beschikbaar zijn. Zo kunt u de bestemmingen direct vanuit de zoekfunctie bellen.

Kan ik mijn eigen POI's importeren?

Persoonlijke POI's kunnen niet worden ingevoerd met de Car-Net-functies. Deze persoonlijke POI's kunnen wel worden ingevoerd met behulp van een SD-kaart. Daartoe moeten de beschikbare POI-gegevens met behulp van de NAV Companion op het Car-Net-klantenportaal worden omgezet in een Volkswagen-compatibel formaat en opgeslagen op een SD-kaart. Zodra de SD-kaart in de SD-kaartlezer is geplaatst, kunnen de persoonlijke POI's naar het navigatiesysteem worden gekopieerd, waar ze beschikbaar zijn voor gebruik.

Slaat Volkswagen of Google™ mijn POI's op?

Nee, uw persoonlijke POI's worden niet opgeslagen door Volkswagen of Google™.

Kan ik meerdere zoekgebieden tegelijk selecteren?

Nee, dit is niet mogelijk.

Hoe selecteer ik een zoekgebied?

U kunt kiezen uit de zoekgebieden 'Locatieradius', 'Bestemmingsradius' of 'Adresradius', die kunnen worden geselecteerd in het uitklapmenu.

Kan ik tegelijkertijd verschillende POI's zoeken (zoals restaurants en cafés)?

U kunt bestemmingen vinden door vrije tekst in te voeren, en u kunt natuurlijk ook achtereenvolgens verschillende termen invoeren in hetzelfde zoekvenster. In dit verband moet echter opgemerkt worden dat de resultaten aanzienlijk kunnen afwijken van de gewenste bestemming, als de termen niet logisch met elkaar verbonden zijn.

Wat is de zoekradius?

De zoekopdracht dekt een straal van 10 km van uw actuele locatie.

Is het mogelijk om te navigeren naar de betreffende parkeerplaats?

Ja, u kunt de bestemming opslaan of het navigatiesysteem starten met de startknop.

Welke parkeerplaatsen laat de dienst mij zien?

De dienst toont u alle parkeerplaatsen, zowel openbaar als privé. Het totale aantal parkeerplaatsen en het aantal vrije plaatsen worden weergegeven. Bovendien wordt alle andere beschikbare informatie vermeld, zoals afstand, openingstijden en prijzen. Houd er rekening mee dat de maximale hoogte van de parkeerplaats lager kan zijn dan de hoogte van uw voertuig.

Hoe up-to-date zijn de gegevens?

Dit hangt af van de uitbaters van de betreffende parkeerplaats of -ruimte. Zij bepalen hoe vaak de gegevens worden verzonden.

Houdt het navigatiesysteem rekening met weersinformatie, bijvoorbeeld door gebieden te vermijden waar weerswaarschuwingen gelden?

Nee.

Welke informatie wordt weergegeven?

De actuele temperatuur, windrichting en -snelheid, neerslag en andere weersomstandigheden (zoals zonneschijn en buien) worden weergegeven. Daarnaast worden de weersomstandigheden, temperatuur en neerslagkans voor de volgende drie perioden van zes uur voorspeld. De weersomstandigheden, de minimum- en maximumtemperaturen en de neerslagkans dienen ook als parameters voor de komende twee dagen. 

Hoe ver reikt de voorspelling?

De voorspellingen hebben betrekking op de dag zelf en de volgende twee dagen.

Over welke plaatsen kan de dienst mij informeren?

De dienst levert weersinformatie over de actuele locatie en de bestemming.

Waar komt de verkeersinformatie vandaan?

Deze up-to-date informatie wordt aangekocht bij een externe serviceprovider. De gegevens om de verkeerssituatie te berekenen worden bepaald op basis van de anonieme bewegingsprofielen van mobiele telefoons, smartphones met online navigatieapps en online navigatiesystemen. Een bepaald aantal mobiele telefoons en navigatiesystemen moet gegevens verzenden om de verkeerssituatie te kunnen evalueren. Dit zorgt voor een betrouwbare weergave van de verkeerssituatie. Daarnaast wordt ook informatie van wegsensoren, verkeersbegeleidingscentra en ongevallenverslagen verzameld en gebruikt.

Hoe up-to-date is de informatie? Wordt ook de filevermindering weergegeven?

De verkeersinformatie in het systeem wordt minimaal om de vijf minuten bijgewerkt in dit systeem. De filevermindering wordt mee verrekend en de verkeersinformatie wordt in die zin aangepast, zodat de bestuurder altijd op de hoogte is van de meest recente situatie.

Hoe verschilt deze informatie van de gegevens van de standaard TMC of TMC pro?

TMC-gegevens zijn uitsluitend gebaseerd op verkeersberichten van automobielverenigingen, verkeersbegeleidingscentra en de politie. De TMC pro heeft ook toegang tot gegevens van inductielussen in het asfalt, sensoren gemonteerd op bruggen, en fleetvoertuigen als aanvullende informatiebronnen. Beide systemen werken aanzienlijk trager dan het online verkeerssysteem en worden slechts om de 30 minuten bijgewerkt. Bovendien wordt filevermindering niet gemeld, maar verdwijnen de files gewoonlijk na een bepaalde tijd.

Wordt de hele weg gemarkeerd of alleen de rijrichting in kwestie?

Elke rijrichting wordt apart weergegeven, zodat op elke weg duidelijk twee verschillende kleuren zichtbaar zijn.

Is er een weergave van het tijdverlies als gevolg van vertragingen of de lengte van een file?

Voor elke verkeersbelemmering kunt u extra informatie weergeven door op het verkeerssymbool te tikken. Meer bepaald gaat het hier om de lengte van de file, evenals de actuele vertragingstijd.

Navigeert het systeem mij automatisch rond de verkeersbelemmering of file?

Wanneer dynamische routegeleiding is geactiveerd, worden file-informatie en de daaruit voortvloeiende vertragingstijd in aanmerking genomen. Het systeem informeert de bestuurder dan via een tekstmelding: "Uw route werd aangepast op basis van actuele verkeersinformatie".

Wat betekenen de gekleurde markeringen op routes en wegen?

Groene wegen: momenteel worden geen verkeersbelemmeringen gemeld op dit deeltraject. Gele wegen: dit deeltraject ondervindt verhoogde verkeersvolumes met zwaar verkeer. Oranje wegen: dit deeltraject ondervindt verkeersbelemmeringen met langzaam rijdend verkeer. Rode wegen: dit deeltraject ondervindt zware verkeersbelemmeringen met stilstaand verkeer. Gestippelde wegen: dit deeltraject is beperkt bruikbaar, bijv. door bouwwerkzaamheden of wegversmallingen. Wegen met gekleurde verkeersborden: navigatie is actief en de route wordt aangepast. Specifieke informatie wordt weergegeven door een gekleurd verkeersbord aan te tikken. Wegen zonder verkeersborden: navigatie is actief, maar de route wordt niet aangepast.

Kan ik ook het nieuws raadplegen tijdens het rijden?

Ja, in Europa is het toegestaan ​​om deze dienst ook tijdens het rijden te gebruiken.

Kan ik newsfeeds verwijderen?

Ja, maar alleen via het Car-Net-klantenportaal, en niet in het voertuig. Er zijn twee manieren om newsfeeds te verwijderen. Enerzijds is er het verwijderen van feeds die al in uw voertuig beschikbaar zijn, en anderzijds is er het volledig verwijderen van feeds uit uw persoonlijke account. De feed wordt uit het voertuig verwijderd door op de knop 'Verwijder' in de voertuiglijst te klikken, maar blijft beschikbaar op het Car-Net-klantenportaal en kan probleemloos opnieuw teruggestuurd worden. Dit is handig als u het maximumaantal feeds hebt bereikt en een feed wilt inwisselen voor een andere. Als u echter een feed volledig wilt verwijderen uit uw account, moet u hem eerst in het voertuig verwijderen voordat u hem met de knop 'Verwijder feed' (prullenmandsymbool) in het Car-Net-klantenportaal verwijdert.

Wat is een RSS-feed?

Een RSS-feed is een nieuwskanaal van een bepaalde newsprovider rechtstreeks naar u. Wanneer de provider een artikel publiceert, wordt het via dit kanaal verzonden en ontvangt u een melding van een nieuws- of andere website. Op deze manier ontvangt u elk artikel zoals bij een krantenabonnement.

Voor welk nieuws kan ik mij abonneren?

U kunt zich gratis abonneren op alle RSS-feeds als u de juiste feed-URL hebt, bijvoorbeeld het internetadres van de Volkswagen-groep: (VOER LOKALE LINK IN!) Volkswagen AG verklaart hierbij uitdrukkelijk dat bij de creatie van deze link geen illegale inhoud te vinden was op de gekoppelde website. Volkswagen AG heeft geen invloed op de inhoud van de RSS-feeds die de gebruiker zelf op het Car-Net-klantenportaal en voertuig invoert.

Hoe ontvang ik nieuws in mijn voertuig?

Nadat u de URL hebt gevonden, kunt u deze opslaan in het Car-Net-klantenportaal. Vervolgens kunt u deze RSS-feed naar het voertuig sturen door op 'Toevoegen' te klikken. De feeds zijn nu beschikbaar in het navigatiesysteem van uw voertuig als uw voertuig beschikt over een bestaande mobielenetwerkverbinding. Ga naar het Car-Net-functiegebied via de infotainmentknop 'NAV'. Klik op het functiegebied 'Nieuws' om toegang te krijgen tot alle nieuwskanalen waarop u geabonneerd bent.

Hoeveel nieuwskanalen kan ik opslaan?

U kunt maximaal tien RSS-feeds opslaan in uw voertuig.

App-Connect.

Vind antwoorden op de meest gestelde vragen over Volkswagen Car-Net App-Connect.

Wat is App-Connect?

Met App-Connect kunt u uw smartphone verbinden met het infotainmentsysteem van het voertuig en het scherm van uw mobiele telefoon via een USB-kabel weergeven op het audio- of navigatiesysteem.

Voor welke audio- en navigatiesystemen is App-Connect beschikbaar?

App-Connect kan besteld worden met de systemen Composition Media, Discover Media en Discover Media Plus.

Welke apps kunnen met App-Connect in het voertuig weergegeven worden?

Apps die compatibel zijn met App-Connect, zijn onder meer MirrorLink-apps van CCC (inclusief de VW-apps My Guide, Drive & Track, Shared Audio en Call & Remind, evenals apps van samenwerkingspartners zoals Glympse, Aupeo, miRoamer en Parkopedia), CarPlay van Apple (inclusief Telefoon en Nieuws) en Android Auto van Google™ (inclusief Spotify en Threema). Status: mei 2015

Kan ik ook een tabletcomputer (zoals een iPad) koppelen met het voertuig?

Om een ​​tablet te kunnen gebruiken moet deze compatibel zijn met App-Connect. Een lijst van toestellen die zijn getest op Volkswagen-compatibiliteit, vindt u op de websites van Volkswagen.

Werkt de handsfree functie automatisch met een gekoppelde smartphone, of moet ik ze ook via bluetooth verbinden, zoals gewoonlijk het geval is?

Om de handsfree functie van de smartphone te kunnen gebruiken moet ze via bluetooth worden gekoppeld, zoals gewoonlijk.

Moet ik speciale software op mijn smartphone installeren om App-Connect te kunnen gebruiken?

U moet gewoon apps die compatibel zijn met App-Connect installeren op een smartphone die compatibel is met App-Connect.

Moet mijn telefoon permanent actief zijn om mijn apps in de cockpit te kunnen bekijken (dus niet in de stand-bymodus)?

In App-Connect draaien de apps op de smartphone en worden ze alleen maar weergegeven op het aanraakscherm van het voertuig. Bij sommige smartphonemerken wordt het scherm van de telefoon uitgeschakeld, wanneer de content wordt overgebracht op het aanraakscherm van het voertuig. Het precieze gedrag van de telefoon hangt af van de specifieke smartphone.

Waar vind ik de apps die zijn goedgekeurd voor App-Connect?

Voor de eigen App-Connect-apps van Volkswagen zijn deze gegevens te vinden op de website van Volkswagen Car-Net. Apps die compatibel zijn met App-Connect, kunt u ook vinden met een gerichte zoekopdracht, bijvoorbeeld in de Google TM Play Store. Een passende beschrijving van de app vindt u bij de appaanbieder.

Hoeveel apps kunnen op het scherm van het voertuig worden weergegeven?

Apps die compatibel zijn met App-Connect, worden aangeboden door autoconstructeurs en smartphonefabrikanten, evenals onafhankelijke aanbieders. Daardoor is het precieze aantal apps niet bekend.

Hoe verkrijg ik de Volkswagen-apps?

Volkswagen-apps kunnen op de gebruikelijke manier via de GoogleTM Play Store op de telefoon worden gedownload. Volkswagen biedt op de Car-Net-website ook informatie over afzonderlijke apps, evenals links naar de GoogleTM Play Store.

Is het mogelijk om de navigatie voort te zetten na het verlaten van het voertuig?

Ja, u kunt met de app blijven navigeren naar de bestemming, zelfs nadat u het voertuig hebt verlaten.

Kan de app mij ook terugleiden van de bestemming naar het voertuig?

Ja, begin gewoon terug te navigeren naar de parkeerplaats.

Welke informatie krijg ik over mijn bestemmingen?

My Guide biedt allerlei informatie over uw bestemming, van het exacte adres tot de openingstijden. Informatie en zoekcriteria voor uw bestemmingen zijn onder meer:

  • zeven verschillende aanbevelingscategorieën
  • resultaten volgens categorie en subcategorie
  • informatie over afstand en richting
  • klantenbeoordelingen
  • openingstijden
  • enz.
Hoeveel gebruikers kunnen tegelijk een afspeellijst creëren?

Maximaal vier gebruikers kunnen tegelijk een afspeellijst creëren.

Welke gegevens kunnen worden toegevoegd aan de afspeellijst?

Alle klassieke audioformaten, zoals MP3 en AAC, worden ondersteund. Compatibiliteit kan variëren naargelang van de smartphonefabrikant.

Wat is het maximumaantal taken dat kan worden opgeslagen?

In totaal kunnen maximaal 1000 nummers in één afspeellijst worden opgeslagen.

Is het mogelijk om een gemeenschappelijke afspeellijst te creëren met verschillende besturingssystemen?

Momenteel bestaat de Shared Audio-app uitsluitend voor het Android-besturingssysteem.

Kunnen alle functies ook tijdens het rijden worden gebruikt?

Nee, met deze dienst kunnen alleen taken worden gecreëerd wanneer het voertuig stilstaat. De gecreëerde taken kunnen wel bekeken worden tijdens het rijden.

Wat is het maximumaantal taken dat kan worden opgeslagen?

Het systeem kan maximaal 1000 taken opslaan.

Hoe worden de taken gecreëerd?

Dit kan via de app op de smartphone of rechtstreeks via het aanraakscherm in het voertuig.

Bereikt de app automatisch contacten in de smartphone?

Op verzoek kan de dienst alle contacten op de mobiele telefoon synchroniseren.

Welke functies biedt de Drive & Track-app mij?

Met de Drive & Track-app kunt u gemakkelijk routegegevens, voertuiggegevens en spraakmemo's over uw reizen creëen.

Welke functies zijn beschikbaar op mijn smartphone?

Drive & Track biedt u interessante functies, zelfs als u niet achter het stuur zit:

  • analyses van afgelegde trajecten (inclusief gedetailleerde informatie en kalenderweergave)
  • vergelijkingen van uw voltooide reizen
Volgens welke criteria worden viapunten gecreëerd?

Viapunten worden automatisch gecreëerd op basis van gegevens zoals snelheid, stuurhoek en reliëf.