Financiering en Verzekering

  1. Financement et Assurance

Informatie rond financiering, verzekering en onderhoudscontract.

Financiering en Leasing.

1
Mijn AutoCredit loopt af, wat moet ik doen?

U kunt kiezen tussen de volgende opties: uw voertuig inleveren, de lening volledig aflossen of de laatste maandelijkse betaling herfinancieren.

Laat ons uw keuze weten door het document dat u 3 maanden voor de vervaldatum van uw contract per post hebt ontvangen, terug te sturen. Zodra dit document in ons bezit is, nemen wij contact met u op om de te volgen stappen uit te leggen of om uw herfinancieringsaanvraag te analyseren. Als u de gehele lening wilt afbetalen, ontvangt u de betalingsvoorwaarden.

Als u een nieuw voertuig van onze merken heeft besteld of wilt bestellen met financiering, ter vervanging van uw huidige AutoCredit, kunt u contact opnemen met uw dealer of met ons  (financing@vdfin.be of +32 2 233 87 50).

2
Mijn operationele leasing van Volkswagen D'Ieteren Finance is verlopen of zal in de komende weken aflopen. Kan ik mijn voertuig blijven gebruiken? Kan ik mijn voertuig terugbrengen zoals gepland?

We kunnen opnieuw een eindecontractexpertise organiseren en uw voertuig terugnemen. Door de verwachte drukte in verband met de herstart is het echter mogelijk dat er wat vertraging zit op de afspraak.  In de tussentijd kunt u verder rijden met uw auto: uw contract wordt met 3 maanden verlengd tegen de huidige leaseprijs. Als u daarna het verlengingscontract voortijdig wilt stopzetten, wordt er geen boete in rekening gebracht. Indien u uw voertuig niet meer wenst te gebruiken, neem dan contact op met uw Volkswagen D'Ieteren Finance contractbeheerder.

3
Is het mogelijk om de terugbetaling van mijn autolening van Volkswagen D'Ieteren Finance/Volkswagen Financial Services uit te stellen?

Helaas staat de wet op het consumentenkrediet geen betalingsuitstel toe. U kan altijd Volkswagen D'Ieteren Finance contacteren om samen uw situatie te analyseren, door te mailen naar gestion@vdfin.be of te bellen naar +32 2 233 87 50. Samen zullen we naar de meest geschikte oplossing zoeken.

4
Is het mogelijk om de betaling van mijn leasing bij Volkswagen D'Ieteren Finance uit te stellen?

We analyseren de mogelijkheden dossier per dossier. U kunt contact  opnemen met uw gebruikelijke dossierbeheerder via e-mail of telefonisch. Indien nodig kunt u ook bellen met ons algemene nummer: 02/233.87.99 of mailen naar fleetcustomer@vdfin.be.

5
Ik rijd momenteel minder kilometers met mijn voertuig, wat is hiervan de impact op mijn leasingcontract?

Volkswagen D'Ieteren Finance zal hiermee rekening houden gedurende de looptijd van het contract en u een voorstel tot contractaanpassing doen indien nodig.

weCare en verzekering. 

1
Is het mogelijk om uitstel van betaling te bekomen van de weCare dienst?

Gezien er nog diensten actief zijn is er geen opschorting van de maandelijkse betalingen mogelijk  tijdens de inperkingsperiode.
Indien u geconfronteerd wordt met een immobilisatie (panne) van uw voertuig blijft de mobiliteitsgarantie "weCare Assistance" gegarandeerd. Ondanks de uitzonderlijke situatie blijven onze diensten bereikbaar.

2
Ik heb zelf bedrijfsvloeistof (bijv. olie) bijgevuld omdat mijn onderhoud was geannuleerd. Nochtans heb ik een weCare contract. Word ik terugbetaald?

U kan een aanvraag doen via mail naar wecare@dieteren.be of door te bellen naar +32 2 254 06 99. Gelieve ons het origineel aankoopbewijs of factuur en uw rekeningnummer voor de terugbetaling te bezorgen. Wij aanvaarden de terugbetaling van oliebussen, koelvloeistof en ruitensproeiervloeistof indien u een weCare contract heeft.

3
Mijn weCare-contract loopt af tijdens de periode van 'lockdown'. Wat moet ik doen? 

weCare zal rekening houden met het uitzonderlijke karakter van de situatie. Concreet zult u kunnen genieten van een verlenging van de diensten die aan uw contract zijn verbonden voor een duur die overeenkomt met de periode van ‘lockdown’, verlegd met een eventuele termijn voor de afspraak in de concessie. (Opgelet: de verlenging heeft betrekking op de contractduur en niet op de kilometerstand.)

4
Ik heb een weCare-contract en ik moet mijn onderhoud laten uitvoeren rijdens de periode van 'lockdown'. Wat moet ik doen? 

Er zal een tolerantie worden toegepast conform de richtlijnen van de constructeur. Concreet dient u ervoor te zorgen niet de 5.000 km of 6 maanden te overschrijden ten opzichte van de onderhoudstermijn die door het voertuig wordt aangegeven.

5
Zal de garantie van mijn voertuig worden verlengd? 

De garantieperiode zal worden verlengd met drie maanden vanaf de oorspronkelijke vervaldatum voor de voertuigen waarvan de garantieperiode afloopt tussen 1 maart 2020 en 31 mei 2020.

6
Is het toegelaten om de verzekeringspolis voor mijn wagen op te schorten aangezien ik de wagen voorlopig toch niet meer gebruik?

Dit is niet toegelaten. Het voertuig moet verder verzekerd blijven om alle mogelijke risico's te dekken. Net als het niet toegelaten is om het voertuig uit te schrijven.

Andere vragen?

Indien u twijfelt, raden we aan de gebruikershandleiding van uw voertuig te raadplegen of contact op te nemen met uw officiële concessiehouder. 

Your browser is outdated!

Please get a decent browser here or there