2.17.94.1, 2019-07-05 00:05:51

Opladen.

image

Laden naar wens: aan een optionele wallbox of een op aanvraag verkrijgbare laadpaal.

De installatie van een eigen laadstation is aangeraden op plaatsen waar uw elektrisch voertuig langer stilstaat: op de parking van uw bedrijf of in de ondergrondse garage van uw gebouw. Daarbij kunt u kiezen tussen een optionele wallbox voor bevestiging op een wand, of een op aanvraag verkrijgbare, vrijstaande laadpaal. Welke vorm het beste bij u past, hangt af van uw locatie en van de gewenste technische uitrusting.

image

Uw thuistankstation.

U kunt uw elektrische voertuigen opladen aan elk correct en professioneel geïnstalleerd stopcontact in uw garage of buiten aan het gebouw. Zoals met een smartphone steekt u de laadkabel in het stopcontact en de laadstekker in het contactpunt van de auto. Daarna moet u het voertuig zoals gewoonlijk afsluiten, en het laden begint. Dat wordt extra gunstig wanneer u goedkope nachtstroom gebruikt. Thuisstekkers zijn echter niet geschikt voor langdurige belasting en moeten daarom eerst door een elektricien worden nagekeken. En door de lage stroomsterkte duurt het bovendien beduidend langer voordat een zuiver elektrische auto weer een volle batterij heeft.

image

Laden wanneer en waar u wil.

Het aantal openbare laadstations neemt steeds toe. Vandaag vindt u onderweg gemakkelijk een mogelijkheid om uw elektrisch voertuig op te laden. Eens de laadkabel met het laadstation is verbonden, vergrendelt hij automatisch. Zo kan niemand het laden onderbreken.

Aan een Combined Charging System (CCS)-laadstation is uw elektrovoertuig duidelijk sneller weer startensklaar. Zo’n lader levert namelijk 40 kW gelijkstroom en brengt een lithium-ionbatterij met een nominale capaciteit van 35,8 kWh in ongeveer 45 minuten weer op een laadcapaciteit van 80 procent.

image
EDI. E-Mobility, Rijd de toekomst binnen.

We staan aan het begin van een nieuw mobiliteitstijdperk. De elektrische auto is het antwoord op de mobiliteitsvraag van de toekomst. D’Ieteren Auto, de innoverende speler op de Belgische automotive markt, stelt u graag EDI , Electric D’Ieteren Solutions voor. EDI biedt een compleet ecosysteem van intelligente laadoplossingen.

 

Niet alle stroom is dezelfde.

Met het Combined Charging System (CCS) blijft u tijdens het laden toch nog flexibel.

Elektrische voertuigen kunnen worden opgeladen met wisselstroom (WS) of gelijkstroom (GS). Bij WS-laden vormt een in de auto ingebouwde gelijkrichter de wisselstroom uit het publieke stroomnet om tot de gelijkstroom die de batterij nodig heeft. Als een bestuurder meerdere uren op een plek stilstaat – zoals op het bedrijfsterrein – dan volstaat een WS-station voor een volledige laadcyclus.

Bij GS-laden gebeurt de omvorming in het snellaadstation. Daar vloeit de gelijkstroom (GS) vandaag aan 50-150 kW. In de komende jaren zou zelfs 350 kW of meer worden gehaald. Wie lange trips wil maken zonder onderbrekingen of wie een leveringsvoertuig snel wil bijladen, moet dus de voorkeur geven aan een GS-station.

Wissel- of gelijkstroom: het verschil.

image

Altijd onder stroom : de nieuwe e-Crafter.

Onze elektrische voertuigen.