Opladen.

Veel mogelijkheden om een elektrovoertuig op te laden.

U kiest waar u uw elektrisch voertuig oplaadt: aan de thuisstekker in uw garage, via een optionele wallbox op uw bedrijfsterrein of aan een van de vele openbare laadstations in heel Europa. Elk van onze zuiver elektrische modellen beschikt over een combistekker waar laadkabels voor wissel- of gelijkstroom in passen.

Uw eigen laadstation.

De installatie van een eigen laadstation is aangeraden op plaatsen waar uw elektrisch voertuig langer stilstaat: op de parking van uw bedrijf of in de ondergrondse garage van uw gebouw. Daarbij kunt u kiezen tussen een optionele wallbox voor bevestiging op een wand, of een op aanvraag verkrijgbare, vrijstaande laadpaal. Welke vorm het beste bij u past, hangt af van uw locatie en van de gewenste technische uitrusting.

EDI. E-Mobility, Rijd de toekomst binnen.

We staan aan het begin van een nieuw mobiliteitstijdperk. De elektrische auto is het antwoord op de mobiliteitsvraag van de toekomst. D’Ieteren Auto, de innoverende speler op de Belgische automotive markt, stelt u graag EDI , Electric D’Ieteren Solutions voor. EDI biedt een compleet ecosysteem van intelligente laadoplossingen.

 

Niet alle stroom is dezelfde.

Met het Combined Charging System (CCS) blijft u tijdens het laden toch nog flexibel.

Elektrische voertuigen kunnen worden opgeladen met wisselstroom (WS) of gelijkstroom (GS). Bij WS-laden vormt een in de auto ingebouwde gelijkrichter de wisselstroom uit het publieke stroomnet om tot de gelijkstroom die de batterij nodig heeft. Als een bestuurder meerdere uren op een plek stilstaat – zoals op het bedrijfsterrein – dan volstaat een WS-station voor een volledige laadcyclus.

Bij GS-laden gebeurt de omvorming in het snellaadstation. Daar vloeit de gelijkstroom (GS) vandaag aan 50-150 kW. In de komende jaren zou zelfs 350 kW of meer worden gehaald. Wie lange trips wil maken zonder onderbrekingen of wie een leveringsvoertuig snel wil bijladen, moet dus de voorkeur geven aan een GS-station.

Wissel- of gelijkstroom: het verschil.

Wisselstroom.

Wisselstroom.

Bijna overal laden: wisselstroomstekkers zijn standaard in de meeste Europese elektrische voertuigen en laadstations.

De Europese norm voor WS-laden met wisselstroom is de Type 2- of Mennekesstekker. De meeste Europese automodellen en alle openbare laadstations zijn vandaag met een Type 2-aansluiting uitgerust. Daardoor kunt u zowel op de bedrijfsparking als aan een openbare laadpaal laden. Op een bedrijfsterrein is de laadkabel meestal vast met het laadstation verbonden. Voor openbare stations moet u doorgaans een Type 2-kabel in de auto meehebben.

Gelijkstroom.

Gelijkstroom.

Zeer snel laden: dankzij gelijkstroom en het CCS-laadsysteem met de extra Combo 2-stekker is een elektrovoertuig binnen de kortste keren weer klaar om verder te rijden.

Het Combined Charging System (CCS) omvat zowel een Type 2-stekker als extra contactpunten voor DC-snelladen onder gelijkstroom. Dit type stekker, dat ook Combo 2-stekker wordt genoemd, is in alle openbare laadstations met een gelijkstroomlaadvermogen van minstens 22 kW verplicht. Op die manier brengt CCS WS-laden en GS-snelladen in één systeem samen.

Ontdek ons elektrisch bedrijfsvoertuig

Your browser is outdated!

Please get a decent browser here or there