Nono Konopka staat tussen twee VW ID. Buzz.

Zo veelzijdig als de wereld van morgen

1.
De illustratie van het voertuig toont een concept car.

Nieuwe ID. Buzz op zijn fleurigst in Brussel Centraal

In afwachting van het productiemodel van de gloednieuwe ID. Buzz, dook alvast een speciaal, extra fleurig exemplaar op in Brussel. De internationaal vermaarde Belgische bloemenkunstenaar Mark Colle, kreeg de vrije hand om de ID. Buzz naar zijn hand te zetten. Het resultaat sierde een week lang de grote inkomhal van Brussel Centraal. Enthousiastelingen die een foto deelden op Instagram maakten kans op een bloemeninstallatie van de artiest.

--:--

Hij bekent kleur

U wil weten hoe de nieuwe ID. Buzz eruitziet? Hier ziet u hem bijna helemaal hoe hij er definitief zal uitzien. Echte innovatie vanuit elk oogpunt. Het is een pionier die uw visie op de weg in een busje verandert. U ziet het al op deze foto: de ID. Buzz is soepel en elegant. Met moderne lijnen die een buitengewoon genereus en gastvrij interieur omlijsten. Innovatie is onderweg!

Op naar de toekomst

Voor Albert Kirzinger, designchef voor Volkswagen Bedrijfsvoertuigen, is de ID. Buzz eenvoudigweg ‘de eerste van een nieuwe generatie, zowel op technologisch als op esthetisch vlak’. Hijzelf en zijn collega’s Lars Menge, verantwoordelijk voor productmarketing, en Christian Senger, verantwoordelijk voor autonoom rijden, geven boeiende inzichten in de ontwikkeling van het voertuigconcept, waarmee Volkswagen Bedrijfsvoertuigen een nieuw tijdperk van de e-mobiliteit inluidt. De ID. Buzz wordt het eerste voertuig dat een volledig autonoom rijsysteem krijgt binnen de Volkswagen Group. In deze video tonen we u de toekomst van elektrische mobiliteit.

--:--

Tijd voor een nieuw tijdperk

Ontdek een nieuwe vorm van mobiliteit en een gemeenschap van mensen, bedrijven en ideeën die aan de basis staan.

We stellen ons vaak de vraag: hoe geven we in de toekomst zinvol vorm aan duurzaamheid? Op deze vraag geven Alexandra Stech en Felicitas Riederle een heel eenvoudig antwoord: met gezonde voeding. Beide kokkinnen en oprichters van Epi-Food bereiden recepten volgens de epigenetica die zo smaakvol zijn dat hun zaak een sterke groei meemaakt. Ze krijgen spontane verzoeken die ze alleen kunnen inwilligen als ze kunnen vertrouwen op hun mobiliteit. Het spreekt bovendien voor zich dat ze niet alleen epigenetische voeding, maar ook duurzaamheid tot hun plichten rekenen.

Nono Konopka werd beroemd door een fiets. Zijn reis van Berlijn naar Peking om samen met zijn beste vriend giften in te zamelen in het kader van het crowdfundingproject ‘Biking Borders’ had zo veel succes dat Netflix er een documentaire over maakte. Uit het avontuur ontstond een levensconcept: vrijheid, mobiliteit en werk combineren is beter haalbaar dan velen denken. De ondernemer vertelt ons hier hoe dat in zijn werk gaat.

Nu aanmelden voor de nieuwsbrief

In deze nieuwsbrief mag je verwachten

  • Actuele informatie, foto's en video's over de ID. Buzz en ID. Buzz Cargo;
  • Exclusieve verslaggeving van beurzen en evenementen met de ID. Buzz en ID. Buzz Cargo;
  • Aankondigingen van boeiende acties en spannende data.

Nieuwsbrief ID. BuzzOpens an external link

Nieuwsbrief ID. Buzz CargoOpens an external link

Laten we het even hebben over sport: wat hebben de ultramoderne ‘Campo Herzo’ in Herzogenaurach en de ID. Buzz Cargo met elkaar gemeen? Beide werden vanaf het begin ontworpen en gebouwd als ‘door en door geëlektrificeerd’. Tijdens de voorbereidingen op de Euro2020 liet het nationale elftal van Duitsland zich overtuigen van de voordelen van beide ontwikkelingen. Voormalig nationaal trainer Jogi Löw vertelde opgewekt: ‘Ik kon altijd al enthousiasme tonen voor technische vernieuwingen. E-mobiliteit is een revolutie, want het zorgt voor een grote vooruitgang voor het milieu en dus ook voor de gehele samenleving.’ Hoe dit alles er uitzag? Ontdek het zelf.

Van een tijdverdrijf voor nerds tot een van de meest succesvolle bedrijfstakken ter wereld: sinds lange tijd is de gamesector niet meer alleen mainstream, maar ook de motor voor vele technologische en maatschappelijke trends. Daarom is ‘s werelds grootste evenement rond het thema gamen, de Gamescom, de ideale plek voor de ID. Buzz. En dat is niet alleen omdat virtuele werelden ook bij de ontwikkeling van voertuigen zoals de ID. Buzz compleet nieuwe mogelijkheden creëren.

Er zijn heel wat zaken die de ID. Buzz en ID. Buzz Cargo fascinerend maken. De 3D-kunstenaars van Boldtron laten ons echter zien wat er gebeurt wanneer fascinatie kunst wordt. Het designcollectief uit Barcelona liet zich inspireren door het concept en design van de ID. Buzz. Het resultaat hiervan heeft zelfs ons verrast.