The VW Amarok at a construction site.
Dat is Amarok. De nieuwe pick-up van Volkswagen Commercial Vehicles.

Technische gegevens

Dat is Amarok. De nieuwe pick-up van Volkswagen Commercial Vehicles.

Technische gegevens

De nieuwe Amarok is in veel opzichten een eyecatcher. En al zeker op het vlak van cijfers, afmetingen en prestatiegegevens.

Wat is hij groot geworden

Er werd al heel wat gezegd over het exclusieve Volkswagen Commercial Vehicles-design, maar ook naast zijn opvallende lijnen en bredere schouders is er heel wat veranderd. De lengte bijvoorbeeld, die nu 5.350 mm bedraagt. Bovendien is het voertuig 54 mm hoger (1.884 mm) en is de wielbasis een flinke 173 mm langer (3.270 mm) geworden. Ook de lengte van de laadvloer en de hoogte van de achterklep zijn toegenomen, met respectievelijk 96 en 17 mm. En de breedte? Die bedraagt 1.910 mm zonder buitenspiegels en 2.208 mm met buitenspiegels. 

Technische gegevens

<b>Technische gegevens</b><br>

Lengte van het voertuig in mm

5,350

Breedte van het voertuig zonder/met buitenspiegels in mm

1,910/2,208

Hoogte van het voertuig in mm

1,884

Wielbasis in mm

3,270

Maximaal sleepvermogen in kg

3,500

Afmetingen van de laadruimte (LxBxH)

1.651 x 1.584 (1.227 tussen de wielkasten) x 525

Draaicirkel in m

12,93 m

5,350

  • Meer plaats voor europallets, meer statische dakbelasting

     Handig om in te laden: bij de nieuwe Amarok is er tussen de wielkasten in de laadbak voldoende ruimte voor een dwars geplaatst europallet, dat aan de stevige sjorogen kan worden verankerd. U vraag zicht af hoeveel kilogram de sjorogen kunnen dragen? 400 kg! Wat ook nieuw is: de dynamische dakbelasting bedraagt 85 kg, de statische 350 kg. Nog nooit kon men een tent op een mooiere ondergrond opzetten. Heeft u nog geen tent? Dan is het tijd voor een bezoekje aan onze accessoireshop.

  • Sleepvermogen & transportbeveiliging

     Alle varianten met een automatische transmissie hebben een maximaal sleepvermogen van maar liefst 3,5 ton. In de laadbak, waarvan de achterklep nu in de centrale vergrendeling is geïntegreerd1, kunnen de bevestigingsogen tot wel 400 kg dragen. Bovendien bestaat de laadbakafdekking nu ook in een elektrische versie, namelijk als rolafdekkingsysteem dat via een knop in het interieur of in de laadbak of met de sleutel van het voertuig te bedienen is. 

Nieuwe motoren, nieuwe versnellingsbakken, nieuwe rijmodi

De nieuwe Amarok is uitgerust met efficiënte motoren die tussen 125 kW/170 pk en 405 Nm tot 177 kW/240 pk en 600 Nm leveren. Voor de transmissie kunt u kiezen tussen een aantal versnellingsbakken – van een manuele 6-versnellingsbak tot een 10-trapsautomaat met shift-by-wire-technologie – twee verschillende 4MOTION-systemen, een inschakelbare vierwielaandrijving met drie aandrijftypes en een topversie met vier aandrijftypes. Alle modellen beschikken over nieuwe rijmodi; hoeveel er dat precies zijn, hangt af van het model.

  • Drie motoren

    Krachtig en onvermoeibaar, soepel draaiend en efficiënt: een Amarok-motor moet presteren. Daarom zijn er in totaal drie motoruitvoeringen beschikbaar: een 4-cilinderdieselmotor met 125 kW/170 pk en 405 Nm (met handgeschakelde versnellingsbak), een 4-cilinderdieselmotor met 151 kW/205 pk en 500 Nm (met handgeschakelde of automatische versnellingsbak) en een 3.0 V6-diesel met 117 kW/240 pk en 600 Nm (met automatische versnellingsbak). 

  • Twee soorten versnellingsbakken

    Handgeschakelde of automatische versnellingsbak? Bij de Amarok Life en Amarok Style kunt u dat zelf kiezen, terwijl de Amarok PanAmericana en Amarok Aventura standaard zijn uitgerust met een 10-trapsautomaat met shift-by-wire-technologie. De basisversie van de nieuwe Amarok is altijd handgeschakeld.

  • Zes rijmodi

    Het maakt niet of u uw rit nu met een inschakelbare of permanente vierwielaandrijving maakt: met keuze uit maximaal zes rijmodi bent u in bijna alle denkbare situaties in staat om uw voertuig soeverein te besturen. Naast de bekende rijmodi Normal en Eco en zijn er afhankelijk van het model ook andere rijprofielen. Zo helpt Slippery bij rijden op met ijs of sneeuw bedekte verharde wegen en is Sand geschikt voor zandwegen of diepe sneeuw. De rijmodus Mud/ruts ondersteunt u op modderig of met sporen gevormd terrein, terwijl Load/trailer u helpt bij alles wat moet worden gesleept.

Testrit Amarok

Laat een testrit met de nieuwe Amarok u overtuigen.
Boek nu een testrit via één van onze Dealers.