Verdiende rust op Camping Tranquilla

Dag 4 tot 6: Cannero Riviera -> Camogli

Camping Tranquilla is een upgrade. De wat hoger in de bergen gelegen camping bestaat uit twee delen, en wij krijgen een mooie plek in het rustigere deel. Zo veelbelovend, dat we meteen nog een extra nacht bijboeken.

Una giornata tranquilla

We komen nog ’s avonds aan. Eens we geïnstalleerd zijn, plonzen we even in het zwembad en rusten we uit. Op het menu staat Piccata met een jus van kalfsfond en citroen met verse Gnocchi. Onze keukenwerking begint steeds meer geroutineerd te raken. We spelen nog wat gezelschapspelletjes en kruipen vroeg in bed. Morgen gaan we de eilandjes op het meer bezoeken.

Recht in de tourist trap

Na een eerste echt goede nacht, trekken we naar Baveno om met de boot de drie kleine eilandjes die het gigantische meer rijk is, te bezoeken. We lopen recht in een tourist trap door onze ticketjes voor de bootjes bij de verkeerde mensen te kopen. Aangekomen op het eerste eilandje, blijkt dat de toegang tot de eilandjes zelf nog eens dubbel zoveel kost. We voelen ons wat dom, maar kunnen er wel mee lachen. Gelukkig zijn we niet de enigen en bovendien is het op de eilandjes zelf ongemakkelijk druk en valt er niet enorm veel te beleven.

Slim opbergen

Er is enorm goed is nagedacht over opbergruimte. Neem geen tassen of koffers mee en zorg dat iedereen een eigen handige opbergdoos heeft voor kledij en zet deze in de kofferruimte. Voor alle andere dingen vind je sowieso plaats in een van de opbergkastjes onder en boven de achterbank, naast en in de keuken.

Stresa: afscheid van het meer

Change of plans dan maar. Een paar kilometer buiten Baveno is een watersportclub waar we kunnen suppen. Lachen, gieren en waterpret. En zoals dat al de hele vakantie is, ben ik het onderwerp van spot voor mijn drie samenspannende reisgenoten. Na een frisse douche op de camping trekken we naar Stresa, een nogal toeristisch stadje met veel restaurants die afgeladen vol zitten. We vinden nog een plekje en genieten van een gezellige laatste avond aan het meer. Ik heb tips gevraagd aan vriend die in dezelfde streek is en meer ‘van life’-ervaring heeft. Morgen bezoeken we een wijndomein in Mango waar je op het terrein mag staan met een camper van.

“Als je recht in een tourist trap loopt, kan je er best gewoon eens om lachen.”

Lees verder: Dag 6 en 7

Overzicht etappe 6 en 7

De rit naar Mango zou ongeveer 2,5 uur duren. Ik ben iemand die van de zee houdt. Dus wanneer we onderweg de Middellandse zee zien verschijnen op het scherm van de GPS, beslissen we impulsief om eerst naar de zee te rijden en Genua te bezoeken en nadien desnoods ergens in de buurt overnachten. Freedom!

Huur een Volkswagen California

Geïnspireerd? Huur zelf een camper en maak uw eigen avontuur.