Geen vakantie zonder zee

Dag 6 tot 7: Baveno -> Cumiana

De rit naar Mango zou ongeveer 2,5 uur duren. Ik ben iemand die van de zee houdt. Dus wanneer we onderweg de Middellandse zee zien verschijnen op het scherm van de GPS, beslissen we impulsief om eerst naar de zee te rijden en Genua te bezoeken en nadien desnoods ergens in de buurt overnachten. Freedom!

Puglia: Gotham City aan de Middellandse zee

Het is snikheet als we in Genua uit de parking komen. Tegenover de uitgang, een eindje buiten het echte centrum zien we een Mexicaans restaurantje dat er lekker uitziet en we besluiten voor één keer vals te spelen en de Italiaanse keuken te ruilen voor iets anders. Een goede keuze, zo blijkt, want we eten authentieke quesadillas en tacos voor een bespottelijke prijs. Nadien kuieren we door de smalle straatjes van het centrum van de havenstad. Genua heeft iets bevreemdend. Het is mooi, maar tegelijk ook wat vuil en donker. Moest Gotham City een historisch centrum hebben, zou deze stad een ideale filmlocatie zijn.  De historische buurt ligt immers in de schaduw van de ruwe en industriële haven, omgeven door een wirwar van bruggen, steile straten en tunnels.

Het gevoel van vrijheid

Ik begin de voordelen van het reizen met een California steeds meer in te zien. In tegenstelling tot een camper, kan je met de van gewoon impulsief beslissen om een grote stad te bezoeken en je er te parkeren in een stadsparking. Dat geeft je een enorm gevoel van vrijheid in vergelijking met een grote, logge camper.

Verfrissing in de zee

De hitte wordt afmattend en we rijden door naar Camogli, waar we op een drukbevolkt maar prachtig keienstrandje naast een vissershaven met supermooie huizen genieten van een duik in de zee. ’s Avonds eten we er vis op een terrasje en trekken we naar een hoger gelegen camper parking om te overnachten. Je hebt er een mooi zicht op het meer, maar we zijn het erover eens dat slapen op een parking toch net niet voldoende comfortabel is voor ons. Mijn vriend heeft ondertussen nog een zeer fijne camping bij Turijn aangeraden, en we besluiten om de volgende dag zijn advies te volgen.

Camping Tranquilla

“Impulsief beslissen waar je heen gaat, dat is een heerlijk gevoel van vrijheid.”

Lees verder: Dag 7 en 10

Overzicht etappe 7 en 10

Na een eerste goede nacht op een Camper parking ontwaken we met een prachtig zicht op de zee. We lijken ondertussen een geoliede ‘Van Life’-machine: we hebben amper een kwartier nodig om na de koffie en wat ontbijtgranen de California vertrekkensklaar te maken. We dalen af naar het strandje waar we gisteren waren om een laatste keer in de zee te zwemmen. Het geweldige aan de Volkswagen California is dat je zo goed als overal kan parkeren voor een tussenstop. Na een rustige voormiddag en een terrasje vertrekken we voor een rit van 3 uur richting Turijn.

Huur een Volkswagen California

Geïnspireerd? Huur zelf een camper en maak uw eigen avontuur.